Equinix – wywiad (część 2)
LIM Center jako ważny element globalnej infrastruktury Equinix. Rozmowa z Robertem Buszem – Dyrektorem Zarządzającym Equinix w Polsce
W ostatnim czasie doszło do rozbudowy i modernizacji warszawskiego centrum IBX. Na czym ona polegała?
W IV kwartale 2020 roku zakończyliśmy czwartą fazę inwestycji w centrum danych WA1. Zostało ono zmodernizowane zgodnie z najnowszymi standardami w budownictwie centrów danych. Obecnie oferuje 150 nowych szaf serwerowych oraz łącznie 1440 m2 całkowitej powierzchni kolokacyjnej
Ilu pracowników potrzebnych jest do utrzymania sprawnego działania infrastruktury?
Aby sprawnie zarządzać infrastrukturą potrzeba zarówno specjalistów Facility management dostępnych 24 godziny każdego dnia jak i specjalistów wykonujących prace dla klientów. Dobrze funkcjonujące Centrum Danych powinno dysponować wszystkimi typami specjalistów w trybie 24 godzinnym, ponieważ Centrum Danych „nigdy nie śpi”.
Jakie największe wyzwanie stoi przed branżą IT w 2021 i jak Equinix widzi swoją rolę we wspieraniu firm w jego przezwyciężaniu?
Wśród aktualnych trendów widzimy przede wszystkim, że w procesie transformacji cyfrowej w ciągu kilku miesięcy dokonał się postęp, który wcześniej zająłby kilka lat. Tempo tych zmian będzie nadal rosnąć. Jak pokazują dane z naszego raportu The Global Interconnection Index (GXI) Volume 4, przedsiębiorstwa posiadające infrastrukturę cyfrową zwiększą swoją przewagę konkurencyjną i będą nadal szybko się rozwijać. Te, które nią nie dysponują, będą zmagać się z problemami i polegać na dostawcach usług w kwestiach transformacji swoich modeli biznesowych. Obserwujemy na rynku również szybki rozwój i wdrażanie technologii cloud-native.
Poprzez nasze centra danych zapewniamy dostęp do globalnej infrastruktury cyfrowej i zapewniamy bezpośrednie i bezpieczne połączenia wieloma światowymi dostawcami usług chmurowych. W ten sposób odpowiadamy na aktualne wyzwania firm i całościowo wspieramy budowanie infrastruktury opartej na połączeniach wielu środowisk chmurowych. Zapewniamy pełne wsparcie w procesie migracji we współpracy z naszymi globalnymi i lokalnymi parterami.
Jak wygląda przyszłość Equinix w Polsce i w LIM Center?
Polski rynek jest dla nas bardzo istotny. Nasze plany rozwoju zostały precyzyjnie określone w perspektywie 5 lat. Zakładają rozwój infrastruktury zarówno w Polsce, jak i regionie, uwzględniając również modernizacje już istniejących centrów danych. Skupiamy się przede wszystkim na rozwoju organicznym. Planujemy m.in. rozbudowę naszego centrum danych WA3, które rozpoczęło swoją działalność w I kwartale 2020 roku. Po zakończeniu inwestycji, będzie ono oferowało ok. 1200 szaf serwerowych i ponad 3500 m2 powierzchni kolokacyjnej.