Linie Lotnicze El Al
Linie Lotnicze El Al w LIM Center: wywiad z El Al General Manager for Poland, Panem Andrzejem Jackowiakiem
Od jak dawna El Al Prowadzi działalność w LIM Center?
Niemalże od samego początku działalności na terenie Polski. Pierwszy rejs samolotu naszych linii do Warszawy odbył się 28 marca 1989, a już trzy miesiące później, 30 czerwca, podpisaliśmy kontrakt wynajmu biura w LIM. Właśnie upłynęła 33 rocznica. Przez cały ten okres biuro mieści się w tym samym miejscu.
Jaka jest rola warszawskiego oddziału w strukturze linii lotniczych El Al?
Odpowiadamy za pełna reprezentację i obsługę linii El Al w ramach terytorium Polski, jesteśmy zatem placówką o zasięgu krajowym. Zasadniczym elementem naszej działalności, tak w przeszłości jak i teraz, jest stała współpraca z biurami i agentami podróży oraz organizatorami wyjazdów z rynku polskiego.
Jak ważny jest polski rynek w globalnej działalności El Al?
Wiodącymi kierunkami w ramach siatki EL AL są zdecydowanie trasy do/z USA oraz Europy Zachodniej, głównie Paryż, Londyn, Amsterdam czy Zurych. Polskę można sklasyfikować jako rynek o “średnim poziomie ważności”, przy czym w całym okresie funkcjonowania połączeń trasa do i z Polski charakteryzowała się zróżnicowanym poziomem popularności oraz intensywności.
Czy w warszawskim biurze prowadzona jest bieżąca obsługa klientów linii i w jakim zakresie? Czy można na miejscu wykupić bilety?
Tak, jak najbardziej. Klienci mają dostęp do naszego biura, w którym mogą dokonać wszystkich formalności związanych z rezerwacją oraz zakupem biletu na nasze rejsy w ramach całej siatki połączeń. Można dokonać również zmiany rezerwacji czy wymiany biletów zgodnie z warunkami zastosowanej taryfy.
Co sprawiło, że El Al otworzyło biuro właśnie w naszym kompleksie?
Linie El Al kładą bardzo duży nacisk, by biura lokalizowane poza Izraelem spełniały najwyższe standardy z punktu widzenia komfortu pracowników i pasażerów, prestiżu oraz bezpieczeństwa. W 1989 roku LIM Center było jedną z niewielu lokalizacji spełniających te wymagania.
Jak oceniacie Państwo warunki pracy w LIM Center?
Nie ma powodów, aby narzekać, a już na pewno na lokalizację. Poza spełnianiem standardów, o których wspominałem, LIM oferuje dodatkowe udogodnienia. Istnienie w ramach tego samego kompleksu hotelu światowej marki w znacznym stopniu ułatwia działalność w przypadku przyjazdów przedstawicieli naszej centrali.
Czy linie El Al wróciły już do sytuacji sprzed pandemii?
Niestety kryzys spowodowany pandemią covid-19, który bardzo poważnie dotknął praktycznie wszystkich przewoźników lotniczych, jeszcze się dla nas nie skończył. Konsekwencje tej sytuacji odczuwamy nadal i to w znaczący sposób, choćby ze względu na braki personelu i załóg. W okresie pandemii, gdy ruch i działalność przewoźników niemalże zanikły, doszło niestety do znacznych redukcji zatrudnienia. Nie wszyscy powrócili, a wyszkolenie do odpowiedniego poziomu nowych osób zajmuje sporo czasu.
Linie El Al przetrwały ten trudny czas i na ten moment rejsy odbywają się regularnie.