Bazarnik.pl
Bazarnik.pl w LIM Center: 10 lat wspólnej historii – wywiad z Panią Iwoną Jagielską z Bazarnik sp. z o.o.
Bazarnik to firma z niemal 100 letnią tradycją. Proszę opowiedzieć pokrótce historię marki.
W przyszłym roku będziemy obchodzić okrągłą i bardzo imponującą rocznicę – 100-lecie. Niewiele jest w Polsce podmiotów gospodarczych z tak długą tradycją.
Bazarnik to rodzinna firma założona w Warszawie w 1922 roku przez Kazimierza Bazarnika, w kolejnych latach rozwijana przez jego syna, Wojciecha. Przetrwaliśmy drugą wojnę światową, komunizm i niedawny COVID i jesteśmy stałym, znaczącym punktem na mapie Warszawy. Wśród naszych klientów są najwyższe urzędy państwowe oraz instytucje, wiodące na rynku polskie i zagraniczne firmy, a także przedstawiciele wolnych zawodów.
Należymy do grona najlepszych specjalistów w dziedzinie sprzedaży piór wiecznych, ekskluzywnych upominków oraz najwyższej jakości personalizowanych usług.
Miło jest nam poinformować Państwa, iż jako jedyna firma stemplarska dwukrotnie otrzymaliśmy przyznawany przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej i BCC Złoty Medal Europejski za usługi świadczone na najwyższym, europejskim poziomie. W bieżącym, wcale niełatwym dla nas wszystkich roku, otrzymaliśmy tytuł Lidera Przedsiębiorczości 2021.
Od jak dawna Bazarnik obecny jest w budynku LIM Center?
Niemal od dekady. Większość Warszawiaków może kojarzyć nas z ulicy Nowy Świat pod numerem 66, gdzie mieściła się historyczna siedziba firmy wraz z salonem sprzedaży piór wiecznych. Z powodu remontu kamienicy pod tym adresem musieliśmy się przenieść w inne miejsce. Wybór padł na LIM Center właśnie. Mieliśmy tu być na chwilę, a zostaliśmy na dużo dłużej.
Co sprawiło, że zdecydowaliście Państwo na pozostanie w LIM Center?
Przede wszystkim dlatego, że w międzyczasie zmienił się rynek i jego otoczenie. Nowy Świat stał się bardziej deptakiem i ulicą restauracyjną niż handlową, a do głosu coraz mocniej zaczął dochodzić Internet i sprzedaż tym kanałem.
Kluczowa w LIM Center jest bliskość biznesu. Zarówno w samym kompleksie, jak i w najbliższym otoczeniu ulokowanych jest wiele firm i instytucji, które obsługujemy. Często zaglądają do nas też polscy i zagraniczni goście hotelowi, czy pacjenci i personel znajdującego się w biurowcu Centrum Medycznego Lux Med.
LIM przy tym zapewnia wyjątkową wygodę naszym klientom dzięki temu, że jest świetnie skomunikowany i dysponuje przestronnym parkingiem. To bardzo istotne, bo o ile mocno rozwijamy sprzedaż internetową przez sklep na stronie www.bazarnik.pl, to wciąż liczne grono naszych stałych klientów nie wyobraża sobie zakupów w formie innej niż tradycyjna.
Na szczęście po zniesieniu obostrzeń pandemicznych znowu możemy spotykać się osobiście w naszym salonie piór wiecznych na poziomie 0 Galerii LIM.
Które rodzaje piór wiecznych z Państwa asortymentu uznajecie za szczególnie interesujące i dlaczego?
Bez wątpienia są to edycje limitowane, czyli najbardziej wyróżniające się kolekcje piór wiecznych, skierowane są do wyjątkowych osób o wyrafinowanych gustach i zainteresowaniach. To egzemplarze z najbardziej renomowanych fabryk piśmienniczych, które za pomocą symboli, kształtów i ornamentów opisują i upamiętniają wydarzenia historyczne, życiorysy czy niewiarygodne miejsca na Ziemi. Każdy limitowany egzemplarz posiada indywidualny, niepowtarzalny numer krótkiej zazwyczaj serii produkcyjnej. Takie limitowane edycje są poszukiwane przez kolekcjonerów w całym świecie i już same w sobie stanowią atrakcyjną lokatę kapitału, a i ich sentymentalna wartość nie jest bez znaczenia.
Specjalistami w produkcji limitów jest marka Montblanc, która w tym roku wypuściła na rynek dwa pióra specjalne, jedno poświęcone Napoleonowi Bonaparte oraz dedykowane powieści Juliusza Verne “W 80 dni dookoła świata”. Można je u nas zobaczyć, dotknąć, wziąć do ręki no i nabyć do swoich kolekcjonerskich zbiorów.
Na co zwracać uwagę decydując się na zakup pióra wiecznego?
Ważne jest, aby pióro wieczne wizualnie pasowało do właściciela, do wykonywanej przez niego pracy i osobowości. W praktyce powinno dobrze trzymać się w ręku, ale jeszcze lepiej pisać. Proszę mi wierzyć, pisanie piórem jest naprawdę przyjemne i wcale nie takie trudne, a do tego przynosi wiele korzyści: głębiej skupiamy się nad pisanym tekstem, nad wyglądem liter, dłużej zastanawiamy się nad wagą każdego słowa, a co za tym idzie przekazem jaki niesie. Pisanie piórem dodaje prestiżu i pewności siebie, a kiedy już posiądziemy tę sztukę okazać się może, że nie chcemy już tak często wracać do szybkiego klikania w klawiaturę.
Równie ważny jest system napełniana. W dzisiejszych piórach stosuje się najczęściej rozwiązania umożliwiające stosowanie przenośnych naboi z atramentem bądź napełnianie pióra atramentem z kałamarza. Istnieją jednak również modele z wbudowanym na stałe tłoczkiem, którym można napełnić pióro bez konieczności jego rozkręcania.
W tej technologii najwięcej piór produkuje Montblanc i Pelikan, które również mamy dostępne w naszej ofercie.
Co oprócz piór i wyjątkowych artykułów piśmiennych można znaleźć w Państwa ofercie?
Jesteśmy liderem personalizowanych usług – wizytówek ze specjalnymi uszlachetnieniami o druk wypukły, lakier UV, zaokrąglone rogi, foliowanie. Produkujemy pieczątki imienne, firmowe, datowniki z treścią, suche pieczęci jak i pieczątki w technologii wielokolorowej. Proponowane przez nas pieczątki to najbardziej wytrzymałe na rynku produkty marki Trodat, które jako pierwsi wprowadziliśmy na polski rynek. Są to automaty dające gwarancję nawet do 400.000 odbić obudowy. Płytki tekstowe wykonywane w nowoczesnej technologii laserowej to gwarancja dokładnego i widocznego odbicia, także małych czcionek i elementów logo. Dzięki technologii laserowej istnieje również możliwość zabezpieczenia ważnych stempli metodą UV oraz precyzyjnego odtworzenia wykaligrafowanego podpisu i zamknięcia go w formie faksymile.
Jak rysuje się przyszłość marki Bazarnik na rynku i w LIM Center?
Jesteśmy na rynku już niemal 100 lat. W naszej działalności wykorzystujemy zarówno wieloletnie doświadczenia jak i tradycyjne wartości kupieckie, które w połączeniu z nowoczesnymi technikami produkcji i sprzedaży oraz kompetentnym zespołem pracowników i profesjonalną obsługą klienta, budują zaufanie i zadowolenie odbiorców.
To kapitał, który pozwala nam myśleć o przyszłości z optymizmem.
Oczywiście rozwijać będziemy dalej sprzedaż internetową za pomocą naszej strony, jednak nie zrezygnujemy również z prowadzenia salonu stacjonarnego. Tak jak wspominałam, spore grono naszych stałych klientów nie wyobrażają sobie zakupów w innej formie, co jest zupełnie zrozumiałe w przypadku asortymentu tak wyjątkowego i ekskluzywnego.
W LIM Center znaleźliśmy przy tym idealne warunki do prowadzenia działalności i wierzymy, że przez kolejne lata właśnie tutaj będziemy mogli spotykać się z naszymi klientami osobiście.