Marka YOKOHAMA w Polsce. Wywiad z Jarosławem Krzempek, Dyrektorem Generalnym YOKOHAMA CEE sp. z o.o.
Jakie cele stawia sobie firma YOKOHAMA w Polsce?
Naszym celem na najbliższe lata jest zwiększenie rozpoznawalności marki w Polsce oraz zwiększenie sprzedaży, szczególnie na rynku samochodów premium. Nie ukrywam, że jest to dla mnie olbrzymie wyzwanie zawodowe.
YOKOHAMA najbardziej znana jest z produkcji wysokiej jakości opon do samochodów osobowych, nie jest to jednak jedyny obszar działalności firmy. W jakie jeszcze dziedziny się Państwo angażujecie?
Tak, to prawda. Poza oponami do samochodów osobowych mamy w swojej ofercie także opony do samochodów ciężarowych i przemysłowych, oraz opony Agro. Co ważne, spółka zarejestrowana w LIM Center zajmuje się na razie wyłącznie oponami osobowymi, ale w przyszłości się to zmieni. Planujemy rozpocząć również sprzedaż opon ciężarowych.
Od jak dawna YOKOHAMA obecna jest w Polsce?
YOKOHAMA CEE obecna jest na rynku polskim od ponad roku. Wcześniej dystrybucją opon marki YOKOHAMA zajmował się lokalny dystrybutor.
Co wpłynęło na wybór lokalizacji w kompleksie LIM Center?
Przede wszystkim prestiż budynku i jego umiejscowienie w centrum Warszawy. Dzięki temu mamy doskonały dostęp do klientów i warunki do rozwijania biznesu.
Jak oceniacie Państwo warunki pracy w LIM Center?
Jesteśmy bardzo zadowoleni. Cenimy szczególnie nowoczesne wnętrze, dobre warunki współpracy, doskonałe kontakty z administratorem budynku i z hotelem, w którym organizujemy spotkania, kolacje i konferencje. Dodatkowo nasi goście mogą liczyć na pomoc przy rezerwacji pokoi. Lokalizację i serwis, jaki zapewnia LIM Center oceniam jako bliskie doskonałości. Połączenie biurowca tej klasy z luksusowym hotelem dysponującym zapleczem restauracyjnym to niewyobrażalna wartość dodana dla najemców, ponieważ umożliwia odbywanie spotkań biznesowych bez konieczności przemieszczania się.
Jak YOKOHAMA postrzega potencjał rynków Europy wschodniej?
Potencjał regionu oceniamy jako bardzo duży. To najbardziej rozwojowy rynek w Europie. Kraje zachodnie rozwijają się, ale są już na tyle zaawansowane, że postęp jest już stosunkowo niewielki. We wschodniej Europie natomiast rok do roku wzrosty sprzedaży są bardzo duże. Oczywiście Polska jest liderem, ale również inne kraje tego regionu rozwijają się bardzo szybko. W związku z tym są to dla nas rynki o bardzo dużym znaczeniu.
Wracając do rynku polskiego, to warto zauważyć, że jest ro również rynek bardzo prestiżowy, ważny dla każdego producenta.
Czy sytuacja za naszą wschodnią granicą wpłynęła na Państwa firmę?
Niestety tak, i to wyraźnie. Nasze opony sprzedawaliśmy licznym klientom na Ukrainie. Z powodu wojny sprzedaż została wstrzymana, ale sytuacja powoli się zmienia. Klienci z Ukrainy znowu zaczynają się z nami kontaktować.
Jak wygląda przyszłość firmy YOKOHAMA w Polsce i co za tym idzie w LIM Center?
W najbliższych 3-5 latach nastąpi bardzo dużo pozytywnych zmian, a rozwój naszej firmy będzie znacznie szybszy niż w poprzednich latach. Mamy bardzo dużo planów. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z naszymi przewidywaniami to wkrótce staniemy się jednym z najważniejszych graczy na rynku w Polsce.